Onze kerntaken
![](/media/odrlcnmr/kcr-icon-borgen.jpg?width=396&height=263&v=1db76233b5d6130)
We borgen
Cultuuronderwijs gaat over de brede ontwikkeling van kinderen en jongeren. Dat hoort, vinden wij als KCR, een vast onderdeel te zijn van het curriculum.
![](/media/0twjf0q2/kcr-icon-verbinden.jpg?width=396&height=263&v=1db762355e5fb70)
We verbinden
We verbinden vragen uit het onderwijs aan de kennis en expertise in de cultuursector. Op die manier bouwen we aan een - binnen en buitenschools - leer-ecosysteem dat zichzelf voedt en verrijkt.
![](/media/n3xgfaqr/kcr-icon-delen.jpg?width=396&height=263&v=1db76235636da90)
We delen kennis
We werken continu aan het ontwikkelen en delen van kennis over cultuuronderwijs. De resultaten van ons werk maken we op allerlei manieren zichtbaar en overdraagbaar.
Onze Organisatie
Om cultuuronderwijs te verankeren in het curriculum zetten wij, vanuit onze intermediaire rol, in op sterke, duurzame relaties tussen het onderwijs en de cultuursector. Om scholen en culturele instellingen te ondersteunen, ontwikkelen we een breed scala aan programma’s, diensten en evenementen.
![](/media/btoe0nxk/schermafbeelding-2024-04-09-122024.png?rxy=0.5057163333811057,0.5197157309462728&width=824&height=824&v=1da8a690329ef50)
![](/media/btoe0nxk/schermafbeelding-2024-04-09-122024.png?rxy=0.5057163333811057,0.5197157309462728&width=824&height=824&v=1da8a690329ef50)
Wij werken volgens de Theory of Change voor een grotere impact
Naar de toekomst!
In de periode 2025-2028 zetten we in op het plukken van de vruchten van onze professionaliseringsslag. We pleiten ervoor de oorspronkelijke betekenis van scholè (rust, vrije tijd) terug te halen naar de school van vandaag. De huidige tijd vraagt om trage tijd binnen het onderwijs, het soort tijd dat nodig is om in de diepte te komen. Het vraagt om vrije ruimte, waarin kinderen en jongeren zich breed kunnen ontwikkelen.