Zakaria El Khetabi

Voorzitter Raad van Toezicht

Ik ben Zakaria El-Khetabi, 38 jaar, geboren en getogen in Rotterdam. Mijn ouders kwamen meer dan 45 jaar geleden uit Marokko naar Nederland en ik kom uit een gezin van vijf kinderen. Na mijn studie bestuurskunde aan de Erasmus universiteit heb ik, na een kortere periode gewerkt te hebben bij Berenschot, tien jaar voor de stad Rotterdam gewerkt.

In deze 10 jaar heb ik verschillende functies en rollen mogen vervullen waarbij ik veel ervaring heb opgedaan in de veiligheid en zorg sector. Deze periode kenmerkt zich ook door functies waarbij ik, samen met grote groepen collega’s aan het werk mocht met tastbare resultaten voor Multidisciplinaire vraagstukken in de stad Rotterdam. Ik ben bestuursvoorzitter bij Stedelink.

Nog steeds woon ik met veel plezier in Rotterdam met mijn vrouw Soraya en drie zoons. Ik ben een groot voetballiefhebber; in mijn vrije tijd speel ik zelf voetbal en train ik de jeugd van de plaatselijke voetbalvereniging. Ik neem deel in de Raad van Toezicht van KCR omdat ik allereerst zeer begaan ben met de grootstedelijke problematiek waarbij leefbaarheid voor mij altijd een centraal thema is. Hoe en op welke manier je kunt bouwen aan duurzame samenlevingen in vitale wijken en hoe kan kunst en cultuur daar een rol in spelen zijn majeure vragen waar ik me niet alleen professioneel mee bezig hou maar ik mij ook persoonlijk toe aangetrokken voel.

Als voorzitter van de Raad van Toezicht hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan deze vragen en onderliggende opgaven maar vooral een verbinding te kunnen vormen tussen de huidige (werk)praktijk van het onderwijsveld en de kunst & cultuur wereld in de stad Rotterdam!

Zakaria's contactgegevens

info@kc-r.nl Zakaria El Khetabi