Liesbeth Levy
Directeur

Per 1 september 2021 is Liesbeth aangetreden als Directeur van KCR en volgt hiermee Ruud Visschedijk op.
Tijdens haar studie Filosofie in Amsterdam werd Liesbeth getroffen door het denken van de filosofen Martin Buber en Emmanuel Levinas. De dialoog was voor hen de gespreksvorm bij uitstek. Filosofie, het zoeken naar inzicht en kennis gaat niet om het bereiken van een consensus vanuit verschillen, maar om het juist zichtbaar en productief maken van die verschillen. Dit is sindsdien haar leidraad geworden en Liesbeth is blij de kans te hebben gehad ook hierin te promoveren in relatie tot de Rotterdamse praktijk van dialoog en debat, begin 2020.
Liesbeth: "In deze (corona) tijd, waarin sprake is van– hoe je het ook wendt of keert – een groeiende ongelijkheid, staat het onderwijs voor een grote opgave leerlingen en jongeren te ondersteunen in haar pedagogische functie. Om hen te helpen veerkrachtig uit deze crisis te komen is het maatschappelijke belang van een organisatie als KCR reusachtig. Cultuureducatie, verankerd in het curriculum, draagt bij aan de talentontwikkeling en identiteitsvorming van ieder kind en zorgt voor creatieve verbinding over scheidslijnen heen. Hier zet ik mij, in mijn rol als Directeur bij KCR, sterk voor in."
Liesbeth's contactgegevens
Liesbeth Levy
Directeur
Per 1 september 2021 is Liesbeth aangetreden als Directeur van KCR en volgt hiermee Ruud Visschedijk op.
Tijdens haar studie Filosofie in Amsterdam werd Liesbeth getroffen door het denken van de filosofen Martin Buber en Emmanuel Levinas. De dialoog was voor hen de gespreksvorm bij uitstek. Filosofie, het zoeken naar inzicht en kennis gaat niet om het bereiken van een consensus vanuit verschillen, maar om het juist zichtbaar en productief maken van die verschillen. Dit is sindsdien haar leidraad geworden en Liesbeth is blij de kans te hebben gehad ook hierin te promoveren in relatie tot de Rotterdamse praktijk van dialoog en debat, begin 2020.
Liesbeth: "In deze (corona) tijd, waarin sprake is van– hoe je het ook wendt of keert – een groeiende ongelijkheid, staat het onderwijs voor een grote opgave leerlingen en jongeren te ondersteunen in haar pedagogische functie. Om hen te helpen veerkrachtig uit deze crisis te komen is het maatschappelijke belang van een organisatie als KCR reusachtig. Cultuureducatie, verankerd in het curriculum, draagt bij aan de talentontwikkeling en identiteitsvorming van ieder kind en zorgt voor creatieve verbinding over scheidslijnen heen. Hier zet ik mij, in mijn rol als Directeur bij KCR, sterk voor in."