Dr. Liesbeth Levy

Directeur

Als directeur bestuurder van Kenniscentrum Cultuuronderwijs Rotterdam vind ik het van belang dat kunst en cultuur bijdraagt aan de veerkracht en brede ontwikkeling van kinderen en jongeren in deze superdiverse stad. Daarom willen wij cultuuronderwijs een stevige plek geven in het reguliere onderwijs, liefst in het curriculum. Als intermediair kenniscentrum dragen we daar aan bij door niet zozeer theorieën, te ontwikkelen maar door de kennis en kunde van professionals in de cultuur en het onderwijssector in deze stad is te verbinden in een leerecosysteem. Dit doen we niet vanaf de tekentafel maar door in de stad aanwezig te zijn. Als adviseurs, door de dialoog aan te jagen, en door kennis te delen en te borgen.

Wanneer je weet of je het goed doet bij de leerling? Hoe maak je de effecten van cultuuronderwijs zichtbaar? Dat zijn vragen die mij hierbij bezighouden. Juist in deze woelige tijden zijn dit mijns inziens relevante vragen omdat ik er van overtuigd ben dat de vrije ruimte voor kunst- en cultuuronderwijs enorm belangrijk is voor het onderwijs als geheel. Niet als een luxe bijproduct.

Liesbeth's contactgegevens

l.levy@kc-r.nl 010 26 80 380 Dr. Liesbeth Levy