Liesbeth Levy

Directeur

Per 1 september 2021 is Liesbeth aangetreden als Directeur van KCR en volgt hiermee Ruud Visschedijk op.

Tijdens haar studie Filosofie in Amsterdam werd Liesbeth getroffen door het denken van de filosofen Martin Buber en Emmanuel Levinas. De dialoog was voor hen de gespreksvorm bij uitstek. Filosofie, het zoeken naar inzicht en kennis gaat niet om het bereiken van een consensus vanuit verschillen, maar om het juist zichtbaar en productief maken van die verschillen. Dit is sindsdien haar leidraad geworden en Liesbeth is blij de kans te hebben gehad ook hierin te promoveren in relatie tot de Rotterdamse praktijk van dialoog en debat, begin 2020.

Liesbeth: "In deze (corona) tijd, waarin sprake is van– hoe je het ook wendt of keert – een groeiende ongelijkheid, staat het onderwijs voor een grote opgave leerlingen en jongeren te ondersteunen in haar pedagogische functie. Om hen te helpen veerkrachtig uit deze crisis te komen is het maatschappelijke belang van een organisatie als KCR reusachtig. Cultuureducatie, verankerd in het curriculum, draagt bij aan de talentontwikkeling en identiteitsvorming van ieder kind en zorgt voor creatieve verbinding over scheidslijnen heen. Hier zet ik mij, in mijn rol als Directeur bij KCR, sterk voor in."

Liesbeth's contactgegevens

l.levy@kc-r.nl 010 26 80 385 Liesbeth Levy

Liesbeth Levy

Directeur

Per 1 september 2021 is Liesbeth aangetreden als Directeur van KCR en volgt hiermee Ruud Visschedijk op.

Tijdens haar studie Filosofie in Amsterdam werd Liesbeth getroffen door het denken van de filosofen Martin Buber en Emmanuel Levinas. De dialoog was voor hen de gespreksvorm bij uitstek. Filosofie, het zoeken naar inzicht en kennis gaat niet om het bereiken van een consensus vanuit verschillen, maar om het juist zichtbaar en productief maken van die verschillen. Dit is sindsdien haar leidraad geworden en Liesbeth is blij de kans te hebben gehad ook hierin te promoveren in relatie tot de Rotterdamse praktijk van dialoog en debat, begin 2020.

Liesbeth: "In deze (corona) tijd, waarin sprake is van– hoe je het ook wendt of keert – een groeiende ongelijkheid, staat het onderwijs voor een grote opgave leerlingen en jongeren te ondersteunen in haar pedagogische functie. Om hen te helpen veerkrachtig uit deze crisis te komen is het maatschappelijke belang van een organisatie als KCR reusachtig. Cultuureducatie, verankerd in het curriculum, draagt bij aan de talentontwikkeling en identiteitsvorming van ieder kind en zorgt voor creatieve verbinding over scheidslijnen heen. Hier zet ik mij, in mijn rol als Directeur bij KCR, sterk voor in."

Welkom op onze website!

KCR maakt op deze website gebruik van cookies. We gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledig geanonimiseerd), om voorkeuren op te slaan, en voor marketingdoeleinden. Door op 'optimaal' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookie verklaring. Je hebt ook de keuze voor 'minimaal', als je dit liever niet hebt.