Kenniscentrum Cultuuronderwijs Rotterdam heeft kwaliteit op orde

Geplaatst op:

Kenniscentrum Cultuuronderwijs Rotterdam (KCR) heeft een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet de organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

KCR scoorde op veel onderwerpen positief. Een belangrijk onderdeel van de toetsing is het maatschappelijke effect en de toekomstbestendigheid. Met het certificaat hebben we de bevestiging gekregen dat de organisatie, functies en diensten, op een juiste manier uitvoert en dat aan alle kwaliteitsnormen wordt voldaan. Het certificaat is vier jaar geldig.

Trots

We zijn erg blij met de uitslag. Liesbeth Levy, directeur: “Wij zijn enorm trots met dit kwaliteitskeurmerk en beschouwen het als een Michelin ster. Mooi om in het rapport te lezen dat we voor onze educatieve dienstverlening niets dan lof krijgen met daarbij de opmerking dat de wijze waarop producten samen met het onderwijs en partners ontwikkelen tot de verbeelding spreekt. De komende jaren zetten we daaropin, samen met onze partners werken aan toekomstbestendig cultuuronderwijs voor alle Rotterdamse kinderen en studenten."

Verbindende rol

Volgens de auditor van CBCT: “Tijdens de audit heeft de vertegenwoordiger vanuit de gemeente aangegeven blij te zijn met de rol van KCR binnen het Rotterdamse bestel. Volgens de gemeente gaat KCR goed met zijn tijd mee en vervult KCR een belangrijke verbindende rol in de stad. Er liggen volgens de gemeente daarbij nog voldoende kansen om de rol als intermediair verder te ontwikkelen.”

Over CBCT

De Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) toetst als onafhankelijke organisatie de kwaliteit van bibliotheek- en cultuurorganisaties en van programma’s en diensten voor geletterdheid.