Cursus - Weet jij waar jouw school woont?

Ga met je collega's op culturele ontdekkingstocht door de wijk van de school tijdens deze cursus van KCR. Veel leerkrachten wonen in een andere wijk dan waar ze werken. Hoe zit dat bij jou en je collega's? Weet jij hoe de wijk waarin de school er eigenlijk uitziet? Verken de leefomgeving van jouw leerlingen. Haal buiten naar binnen en verrijk het onderwijs zo nog meer.

In twee korte sessies ga je met een lokale kunstenaar op ontdekkingstocht in de wijk of in de stad. Je ontdekt kunstwerken, gebouwen, culturen en maakt met elkaar de terugkoppeling naar jullie eigen situatie in de klas. Elke bijeenkomst vormt een ontdekkingsreis waarmee je nog beter kunt aansluiten bij de leefwereld van je leerlingen.

Interessant! Ik woon zelf net buiten de wijk maar door deze rondleiding heb ik de wijk van mijn leerlingen beter leren kennen.