Presentatie onderzoeksresultaten Slim Organiseren met inzet van (kunst)vakdocenten

1 juli 2024, 15:00 - 17:00

Cultuuronderwijs als deeloplossing voor het lerarentekort? KCR en SKVR sloegen de handen ineen met de pilot Slim Organiseren met inzet van (kunst)vakdocenten. In 2023 onderzochten we het effect van deze oplossing. Het onderzoek levert waardevolle inzichten op, niet alleen rondom oplossingen voor het lerarentekort, ook rondom het versterken van het onderwijs met andere disciplines.

Op maandag 1 juli van 15.00 - 17.00 uur presenteren we de onderzoeksresultaten van de pilot en kijken we vooruit naar de continuering van het project.

We gaan in gesprek over wat effectief werkt bij het inzetten van (kunst)vakdocenten als deeloplossing voor het lerarentekort, hoe je zorgt voor een duurzame samenwerking terwijl je tegelijk de leeromgeving voor leerlingen verrijkt en wat het effect is als je cultuuronderwijs verbindt met doelstellingen van de school.

Datum: 1 juli 15.00-17.00 uur
Locatie:
Thomas More, Stationssingel 80, Rotterdam

15.00 - 15.15 Inloop
15.15 - 16.15 Presentatie & gesprek
16.15 - 17.00 Netwerkborrel

Over het project

Slim Organiseren met inzet van (kunst)vakdocenten is een project van KCR en SKVR in samenwerking met Rotterdam Vakmanstad en Thomas More Academie, mede mogelijk gemaakt door Gemeente Rotterdam en deelnemende schoolbesturen. Het project, gestart in 2022 als deeloplossing voor het lerarentekort in Rotterdam, geeft scholen voor primair onderwijs de mogelijkheid om externe vakdocenten in te schakelen, waardoor ruimte ontstaat om hun eigen leerkrachten vrij te spelen en efficiƫnter in te zetten. Tegelijk versterkt de inzet van (kunst)vakdocenten het curriculum met specifieke vakkennis op het vlak van alle kunstdisciplines, media, burgerschap en techniek.

Meer weten over dit project of over het onderzoek? Kijk op kc-r.nl/slim-organiseren of neem contact op met Suzanne Hijstek.