Make!

29 maart 2017


Op vrijdag 17 en 18 maart zijn kunstvakdocenten uit het voortgezet onderwijs bij elkaar gekomen  voor een tweedaagse over makersonderwijs. Dit weekend werd georganiseerd door de Willem de Kooning Academie, Hogeschool Rotterdam en Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam. De docenten volgden een professionaliseringsprogramma over het maken van kunst- en technieklessen. Zo ontwikkelden ze een visie op het hoe, wat en waarom van het maken binnen kunst- en technieklessen in het voortgezet onderwijs.


Hoe leid je leerlingen op tot kritische makers? Hoe zet je nieuwe technologie betekenisvol en kritisch in? Hoe kan je onderzoekend maken stimuleren en integreren in de onderwijspraktijk? De docenten hebben samen makersprojecten voor de eigen onderwijspraktijk ontwikkeld. In twee workshoprondes binnen de werkplaatsen van de kunstacademie zijn ze zelf aan de slag gegaan om kennis te maken met nieuwe technologieën.Tijdens de lezingen over het belang van maken en makersonderwijs binnen de kunstvakken en technieklessen hebben ze hun kennis verrijkt. Het waren twee dagen vol inspiratie en best practices uit het veld, met collega´s, studenten en masterstudenten. 

Bekijk nu de video voor een sfeerverslag van de dag.