Bedrijfsmanager Pepijn Verhoeven

Flexibel en deskundig

Pepijn Verhoeven is sinds oktober 2015 bedrijfsmanager van KCR.

‘In het najaar van 2015 hebben we intern onze takenpakketten tegen het licht gehouden en een verschuiving aangebracht. Als één van de programmaleiders werd ik toen de centrale bedrijfsmanager van KCR. Die verschuiving was goed om te doen en kostte geen extra fte’s. De inhoudelijke mensen konden zich daarmee meer op de inhoud richten en hoefden zich minder bezig te houden met organiseren en zorgen voor de randvoorwaarden. Vanuit de positie van bedrijfsmanager heb ik nu in de volle breedte zicht op het reilen en zeilen van de organisatie. Van daaruit kan ik betere keuzes maken.

Met deze verschuiving kan onze directeur zich veel meer richten op het onderhouden van onze externe relaties. Dat is voor KCR cruciaal. Het is goed dat wij stevig gepositioneerd worden in het complexe speelveld dat bestaat uit onze klanten, stakeholders, subsidieverstrekkers, partners, politiek en bestuur. Onze klanten gaan hier uiteindelijk de vruchten van plukken. Door onze verbeterde bedrijfsprocessen kunnen we meer klantgericht werken. We komen tot een betere output, meer kwaliteit, en betere communicatie en marketing.

We zijn en blijven een kleine, ‘platte’ organisatie. Deskundig en betrouwbaar. We opereren met een beperkte vaste kern van medewerkers die zich bezighouden met onze eigen bedrijfsvoering, maar ook met het Cultuurtraject en de advisering van scholen. Dat laatste is vooral van belang bij meerjarige ondersteuning. Het betekent dat de school gedurende langere tijd hetzelfde aanspreekpunt blijft houden. Voor onze overige taken werken we met een flexibele schil van medewerkers die wij op projectbasis inhuren. Dit houdt ons goed wendbaar en onze kennis blijft helemaal up-to-date.’