Jaarlijks vragen we deelnemende leerkrachten en docenten om een digitale enquête in te vullen over alle activiteiten binnen Cultuurtraject Rotterdam. Hiermee monitoren wij niet alleen de kwaliteitsontwikkeling en klanttevredenheid, maar krijgen we ook waardevolle inzichten in verbeterpunten. De resultaten maken duidelijk hoe Cultuurtraject als geheel wordt ervaren. Bovendien hebben alle culturele partners toegang tot een eigen online dashboard met de resultaten van hun activiteiten.
Belangrijkste resultaten 2024-2025
- Tevredenheid
93% van de docenten beoordeelt de activiteiten positief (voldoende, goed, zeer goed). Vooral de enthousiaste begeleiding, de interactie met kinderen en hun betrokkenheid worden gewaardeerd.
- Impact
De activiteiten bieden leerlingen een nieuwe leerervaring en inspireren docenten. 82% van de leerkrachten voelt zich na deelname geïnspireerd.
- Sterke punten
Activiteiten sluiten goed aan bij de belevingswereld en het niveau van leerlingen.
- Verbeteringen
Bij activiteiten voor het voortgezet onderwijs (VO) is meer aandacht nodig bij het aansluiten op het niveau en de belevingswereld van de leerlingen.
- Aanbeveling
Met een Net Promoter Score van +19 bevelen leerkrachten het traject actief aan bij collega’s. De positieve NPS-score is in overeenstemming met de algehele tevredenheid over de activiteiten van Cultuurtraject Rotterdam, 80% beoordeelt de activiteiten als (zeer) goed.
Uit de resultaten van 2024-2025 blijkt dat veel leerkrachten de organisatie, zowel voorafgaand aan als tijdens de activiteit, als (zeer) positief ervaren. Het is mooi om te zien dat meer dan de helft van hen inmiddels gebruikmaakt van het ondersteunende lesmateriaal vóór en na de activiteiten.
Ben je nieuwsgierig naar alle onderzoeksresultaten?
Bij Kenniscentrum Cultuuronderwijs Rotterdam werken we aan inspirerend cultuuronderwijs voor alle Rotterdamse leerlingen. Via deze jaarlijkse evaluatie monitoren en verbeteren we de kwaliteit van Cultuurtraject Rotterdam. Dit onderzoek helpt ons activiteiten af te stemmen op de behoeften van leerlingen, leerkrachten en scholen.