Training Interne Cultuurcoördinator

Wil je dat kunst en cultuur een betekenisvolle rol gaat spelen op jouw school? Dat het goed aansluit op de visie van de school, op de leerlingen en op de omgeving van de school? Dan is de training Interne Cultuurcoördinator (ICC) voor het primair onderwijs het antwoord!

Een ICC’er geeft kunst en cultuur op school meer samenhang en continuïteit en is de drijvende kracht achter en het aanspreekpunt voor alle culturele activiteiten. KCR biedt jou tijdens deze professionele training, die is opgezet door LKCA, de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen door middel van actuele kennis, bruikbare handvatten en praktijkervaring. Je rondt de cursus af met een officieel certificaat en een op maat gemaakt cultuurplan. Daarmee kun je meteen aan de slag!

Opbouw training

Tijdens de training komen actuele ontwikkelingen rond kunst en cultuur voorbij. Je verkent cultureel Rotterdam, bouwt een netwerk op en gaat ook praktisch aan de slag. Je schrijft een cultuur- en activiteitenplan voor schooljaar ’24-’25 en deelt deze met je collega’s.

Het programma bestaat uit zes gezamenlijke masterclasses en drie individuele. De totale studielast bedraagt ca. 50 uur en de lessen duren van 16.00 tot 19.00 uur. Er wordt voor iets te eten gezorgd.

Data schooljaar 24/25

• Bijeenkomst 1 Cultuur in beeld: donderdag 17 oktober 2024
  • Bijeenkomst 2 School in Beeld: donderdag 7 november 2024
  • Bijeenkomst 3 ICC’er in beeld: donderdag 28 november 2024
  • Individuele begeleidingBijeenkomst 4 Geldbronnen: donderdag 30 januari 2025
  • Individuele begeleiding
  • Bijeenkomst 5 Culturele omgeving: donderdag 13 maart 2025
  • Individuele begeleiding
  • Bijeenkomst 6 Van visie naar actie: donderdag 15 mei 2025
  • Certificering/ uitreiking donderdag 12 juni 2025

Via deze link kun je laten weten dat je interesse hebt in de training

Trainingskosten

Deelname aan de ICC Training is gratis voor de deelnemer. De training, t.w.v. 900 euro, wordt door KCR bekostigd uit de stimuleringsregeling Cultuureducatie met Kwaliteit (CmK) van het Fonds voor Cultuurparticipatie.

Intake

Voor de training start neemt onze trainer een telefonische intake af om kennis te maken en te bespreken wat je als ICC'er voor de school kan gaan betekenen. Belangrijk is dat de directie van de school je de ruimte en tijd geeft om deel te nemen, dat je twee keer een teamactiviteit kan uitvoeren en dat je drie keer in gesprek kan gaan met de directie.

Afronding

Het traject wordt feestelijk afgesloten met een inspiratiebijeenkomst en de uitreiking van jouw welverdiende certificaat. Deze geeft ook toegang tot de post-HBO-opleiding Cultuurbegeleider.

Wil je meer informatie over de cursus? Stuur dan een mailtje naar n.nannan@kc-r.nl.

Algemene voorwaarden

Download hier de algemene voorwaarden voor deelname aan de ICC-training.