Als we weten wat de school wil kunnen we zoveel meer (CmK 010)

Als we weten wat de school wil, dan kunnen we zoveel meer. Iedere culturele instelling heeft zijn eigen expertise. De ene is expert in het bemiddelen tussen school en culturele mogelijkheden, de ander een expert op het maken of het laten zien van cultuur. Maar hoe kan deze expertise het onderwijs verdiepen en verrijken?

 

In deze presentatie worden de achtergronden en ervaringen geschetst van een aanpak waarmee orde in de chaos kan worden gebracht. Wat is de identiteit van de school, waar wil de school de leerlingen naartoe brengen? Met deze vragen start deze aanpak.

 

Door Marjanne Alderliesten en Fianne Konings wordt ingegaan op de ‘Leerplannen in ontwikkeling’ aanpak die KCR gebruikt voor haar begeleiding van scenario 3 (Leren en Integreren) en 4 (Eigenaarschap en Integratie) scholen. De aanpak is ontwikkeld en onderzocht als onderdeel van het promotie-onderzoek van Fianne Konings. Ook geïnteresseerde scholen zijn van harte welkom.

 

Over Marjanne Alderliesten en Fianne Konings:

 

Marjanne Alderliesten is beeldend kunstenaar, onderwijsinnovatie- en organisatieadviseur en consulent bij KCR.

 

Fianne Konings is onderzoeker, ontwikkelaar cultuuronderwijs en tevens promovendus bij Barend van Heusden, professor Cultuur en Cognitie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Haar onderzoek gaat over de vraag of en hoe culturele instellingen kunnen bijdragen aan doorlopende leerlijnen cultuuronderwijs.

Productinformatie

Organisator:
KCR
Type:
training/studiedag
Cursusleider
Marjanne Alderliesten en Fianne Konings
Doelgroep:
voor scholen, voor instellingen
Capaciteit min / max
max. 20
Locatie
Arminius, Museumpark 3
Prijs
€ 50,- excl. btw (voor alle Summerschool onderdelen)
Datum & Tijd
Dinsdag 21 augustus, 14.00 - 15.30
Contact